fredag 18 januari 2008

Why not smile?

Björn och jag åt på Malaysia i tisdags. De har nämligen vegokvällar på tisdagar och då kostar vegorätterna 95 kronor. Hur som haver så satt Mattias och hans vän Johan på restaurangen när vi kom dit. Det var roligt att springa på dem. Jag har bara träffat Johan en gång tidigare och då sa jag bara hej. Eller jag och Mattias höll varandra i händerna och sprang fram till honom och jag sa: "Hej Johan som jag hört så mycket om men aldrig träffat." Sen vände jag och Mattias oss och sprang där ifrån.

Nu pratade jag med honom på riktigt. Han hamnade på min goda sida på en gång då jag fick veta att han ägde en Festivuströja. Han hade även en fin mössa som det stod kompis på. Dessutom gav han mig en komplimang om att jag log så mycket. Han hade nämligen läst att människor från Västervik ler mest i hela landet och han kom att tänka på det när han såg mig.

Inga kommentarer: