tisdag 8 januari 2008

Briljant

En väldigt irriterande sak är när man kan en låt, eller rättare sagt man vet hur en liten del av den går, oftast är det refrängen som fastnat. Men man har inte den blekaste aning om vem som har gjort den eller vad sångjäkeln heter.
Därför borde alla datorer vara utrustade med en liten mikrofon och i den kan man sjunga det lilla man kan av sången. Då slänger sig datorn snabbt som attans ut på det världsomspännande datanätet och letar reda på några toner som matchar med den snutt jag sjungit och på min lilla skärm dyker det upp några alternativ på låtar som det kan vara. I framtiden! Vänta ni bara och se.

2 kommentarer:

johanna sa...

Det finns på min pojkväns nya sony ericssons mobil!

Fast det fungerar inte alltid helt klockrent, det får inte vara en alltför obskyr låt. Jag tror nog att det finns någon internetsida med den funktionen också.

Exakt vad innebär sbjörnsfadder? Varför just isbjörnar, någon särskild tjusning kring dem eller är det mer slump att det blev isbjörnsfadder och inte pandafadder?

Maria sa...

Hej Johanna

Skojar du?! Finns det verkligen, Framtiden är sannerligen redan här. Jag måste prova en sån.

Isbjörnsfadder innebär att jag skänker 100 kronor i månaden till WWF och de 100 kronorna ska gå till arbete att bevara polarisarna och för att bevara isbjörnarna.
Jag valde mellan isbjörnsfadder och schimpansfadder. Just de djuren ligger mig nära, jag vet inte riktigt varför.