torsdag 17 januari 2008

Vem e han?

Mopsen har lagt sitt tunga huvud på min fot. Han låtsas sova, men egentligen väntar han bara på min uppmärksamhet. Jag tror att han vill ha mat. Malte har nämligen klurat ut att han är svår att motstå om han lägger sitt huvud försiktigt någonstans på min kropp.

Aisha ringde mig i dag och frågade om jag hade tid och ses och fika. Sagt och gjort. Det var roligt, har nog inte träffat henne ordentligt och pratat på minst fyra år, minst. Hon flyttade till Västervik när vi gick i fyran eller femman och hon började i vår klass. Sen gick vi i samma klass till vi slutade gymnasiet.
Hon var precis som vanligt och pratade massor, men en sak som är annorlunda är att hon numera är träningsfreak. Det var hon inte för några år sedan. Hon söker till och med jobb som personlig instruktör. Hela min dag blev bra av att träffa henne.

Tina och jag tränade i dag. Skivstång på Friskis. Jag tror att jag talar för båda när jag säger att man skäms över att vara så svag. Jag befinner mig i den åldern då jag ska vara som starkast men det är långt från sanningen. Det fanns stunder då jag inte ville ha någon vikt på den där skivstången alls. Jag började fnissa när jag låg på rygg och förde skivstången uppåt eftersom den vinglade så mycket att jag trodde den skulle åka i golvet. Ingen stabilitet där inte, så märkte jag tydligt att min höger arm är starkare än vänster. En annan sak jag lade märke till som kom helt oväntat var att jag och Tina dagen till ära var trostvillingar. Hur stor är chansen?

Men frågan som jag och jag tror många med mig som åkte med tunnelbanetåget Pierre i dag vid tretiden undrar över är ändå: Vem är egentligen Aron Björkman och spelar han ishockey?

Inga kommentarer: