lördag 12 januari 2008

Mor ror

Ibland känner jag att jag är lite väl disträ och förvirrad för mitt eget bästa, jag har har försökt göra något åt det men det har inte gått så bra. Nu har jag dock fått klarhet i att det är genetiskt, jag har ärvt det av min mor.
Igår hade vi lite sen julklappsutdelning och mamma brukar skriva "God jul önskar Gunbritt och Jörgen" på Björns julklappar, men när hon skrev på ett av paketen måste hennes hjärna varit någon annanstans, troligtvis hos svenska kändiseliten på 80-talet. Hon hade istället för Gunbritt och Jörgen skrivit Göta kanal. När hon läste det började hon skratta och förstod inte alls varför det stod så ...

För några år sedan gav hon Björn två par stora runda örhängen i julklapp. Ett par svarta och ett par röda. Jag vet inte riktigt vad hon tänkte, för han har inte hål i öronen och även om han haft det så var de kanske lite väl feminina.

Hon slutar aldrig att överraska, samma dag som pappa fyllde 50 så stoppade hon handen i mixern. Gästerna fick mixerdelar i maten. Hon har även lyckats bränna foten på spisen, vilket inte är det enklaste. Men mamma hon kan, hon kan allt om hon bara vill.

2 kommentarer:

emma-janet sa...

Vad fick han i år?

Maria sa...

I år fick han glittriga kalsonger, deo och glögg tror jag. Och strumpor vi får alltid strumpor, det är bra.

Jag tror att jag skulle bli lite förlägen om hans föräldrar gav mig glittriga trosor dock ...