lördag 5 januari 2008

Migrän vs hjärnblödning

Migrän, hur ska jag veta om det är det jag haft när jag aldrig haft det förr? När jag vaknade i dag kände jag ett tryck bakom vänster öga. Det blev bara värre och värre, tillslut började jag må illa. Jag har legat i ett nedsläkt sovrum hela dagen och bara väntat på att illamåendet och dunkandet ska gå över. Emellanåt har jag velat plocka ut mitt öga för det gjort så ont.

Tillslut ringde jag min pappa och han berättade att han brukade känna samma sak när han var ung. Han sa att det var genetiskt. Det var skönt att höra, så att det inte var hjärnblödning eller något allvarligt. Jag tycker om att prata med pappa, tyvär pratar vi alldeles för sällan. Men nästa helg ska jag och Björn åka hem till Västervik så då får jag träffa både mamma och pappa. Det blir bra eftersom jag inte träffade dem i julas.

I dag har varit en av mina hemskaste dagar, jag har bara kräkts och sovit. Jag som skulle tränat. Men nu har det nästan gått över och imorgon är sannerligen en annan dag, precis som Christer säger. Då kan jag komma igång och jobba med min kropp igen.

Tips: För er som är hemma ikväll rekommenderar jag verkligen andra delen av Pusseldrömmar. Den ska i alla fall jag se.

Inga kommentarer: