torsdag 10 januari 2008

Slarvmaja

Det finns vissa misstag jag aldrig lär mig av. Jag bara upprepar idiotin om och om igen. Det har med ett av mina karaktärsdrag att göra, karaktärsdraget slarv. Jag har alltid fått höra av lärare och uppfostrare att jag är slarvig: "Maria, du skulle kunna göra så mycket bättre, men du är slarvig." "Maria du gör så mycket onödiga slarvfel."

Jag har försökt råda bot på detta och visst har jag väll blivit bättre, men jag är fortfarande ganska slarvig när det kommer till mig själv och jag bär fortfarande huvudet under armen. Jag tappar bort saker hela tiden. Antalet VISA-kort, körkort, nycklar, vantar, mössor, plånböcker, sl-kort, halsdukar, strumpor, örhängen och mobiler som försvunnit under mystiska omständigheter är näst intill oändligt.

Nu har jag precis förstört en av mina finaste klänningar bara för att jag inte kollade tvättråden. Det är synd, för den var riktigt fin och jag har bara använt den två gånger. Den har visserligen blivit lite förstor så det kunde varit värre. Men ändå. När ska jag lära mig?! Den bistra sanningen är att jag det troligtvis aldrig kommer ske.

Inga kommentarer: