fredag 1 februari 2008

Vardagsaggro

Småsaker här i världen som jag inte tycker om.

När jag duschar och stänger av duschen en halv minut, sen när jag sätter på den igen är vattnet normaltempererat för att plötsligt hettas till något vansinnigt i några sekunder och skolla min kropp. Varje gång!

När jag äter godis, blir girig och inte har riktigt tid att tugga sötsakerna innan de åker ner i magen. Det går inte bra, godiset fastnar och skaver i halsen och jag tror att jag snart ska dö eller skära upp halsen. Men jag lär mig inte ändå.

När jag råkar trycka till cdspelaren i datorn så den åker ut. Sen när jag trycker in den tror datorn att jag vill öppna skivan. Ok jag tror inte att jag ska dö då, MEN jag blir irriterad till tusen.

När människor kallar sig vegetarianer när de äter fisk och skaldjur. Man kan tänka sig att det är en form av snobbism från min sida och det kanske det är. Men jag avskyr när jag säger att jag är vegetarian och folk tror att jag äter fisk. Äter man fisk är man inte vegetarian. Come on!

2 kommentarer:

Kjell Tina sa...

åh ja!
"Alltså jag äter inte kött!"
"Men äter du fisk då?"
"... alltså jag äter inte kött!"

Vad är fisk, en sjöväxt?

Maria sa...

En del verkar tro det, men det är inte konstigt att folk blir ambivalenta om vad som gäller när människor som äter fisk kallar sig för vegetarianer. Sen när blev fisk ett ickedjur?