söndag 3 februari 2008

omklädningsrumstrauma

Jag trotsade vädret och begav mig till Friskis Hornstull. Tinas och mitt nya liv med träning är sannerligen igång. I dag skulle vi gå på ett jympapass där folk fick ta med sig sina barn.

När jag var omklädd och klar satte jag mig utanför omklädningsrummet. En mamma kom dit med tre barn, en kille och två flickor. Pojken är runt 8-9 år och när mamman och tjejerna går in i damomklädningsrummet står han kvar utanför. Han ser besvärad ut och vet inte riktigt vart han ska gå. Stackarn, han är tillräckligt gammal för att tycka att det är lite pinsamt att vara i ett damomklädningsrum. Sen kommer hans mamma och hämtar in honom. Lite senare går jag in i omklädningsrummet och där står han, lintotten, generad och stirrar rakt in i skåpet.

Kunde han inte fått klä om i herromklädningsrummet?

Jag minns när jag var liten och råkade gå in i fel omklädningsrum i simhallen. Istället för gula skåp var det gröna och plötsligt stod en naken man framför mig och undrade om jag gått fel. Jag blev livrädd och sprang där ifrån med gråten i halsen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kommer ihåg senaste gången jag var med mamma i simhallen och hon tog med mig in till damomklädningsrummet. Var väl 7 eller 8 då, och tyckte det var jättepinsamt och försökte gömma snoppen mellan benen.

Maria sa...

Åh vad hemskt, men ändå ganska gulligt. Motsatsen till snoppavund liksom.

Nej jag förstår inte, när barnen tycker det är lite jobbigt så är det faktiskt elakt att tvinga dem.