måndag 4 februari 2008

Korrespondens

Jag fick det här mailet:

"Hej,

Jag har blivit inbjuden till din födelsedagsfest. Men jag tror inte att jag känner dig. Har du kanske tagit fel Emanuel Ekström? Om jag visste vad du hette i efternamn så kanske jag skulle veta, det finns ju ganska många Maria i den här stan.

Grattis på födelsedagen i alla fall!

Hälsningar,
Emanuel Ekström"


Och svarade det här:

"Hej

Du är i allra högsta grad rätt emanuel. Men jag vet att det nog är svårt för dig att veta vem jag är. Det är nämligen så att vi har setts en gång men väldigt kort. Jag och Emma Blomqvist ska ha födelsedagsfest tillsammans. Henne känner du ju lite antar jag. Mig har du bara träffat med mopsen. Du är jättevälkommen den första mars. Vi ska ha festen där i lokalen i bergshamra :)

Tack för grattiset.

Vänliga Hälsningar
Maria"


Självklart var det fel Emanuel, Emma och jag kom på det när vi pratade. Hoppas han kommer ändå.

Inga kommentarer: