torsdag 21 februari 2008

Har jag lyckats med kroken alla pratar om?

Jag skriver på ett annat ställe här på det stora världsomspännande internätet. Där är jag hemlig, nästan, det finns en person som vet att det är mina ord. Jag vet inte om jag ska göra en ny helt hemlig eller om det ändå är bra att det finns någon slags verklighetsförankring. Hur som helst så läste en människa mina ord där igår och han fastnade så pass att han skrev ett eget inlägg om dem. Det gjorde mig lite rörd, för egentligen är det inget speciellt. Men det var fint att det han ville skriva om igår var att jag hade fängslat honom.

"Jag fann en dagbok jag kunde läsa! jag som är alldeles för självupptagen för att orka intressera mig för andra människor.

Den här personen är en tjugosex-årig gift kvinna från stockholm, hon har inga vänner och 92 inlägg hon tagit bort. De första inlägget jag läste var något i stil med ”jag roar er en kort stund sedan glömmer ni mig”.
Jag vet inte om hon en hade någon poäng med inlägget ifråga. Men jag kunde inte riktigt låta bli att läsa vidare. Det kändes poängfullt och intelligent, men samtidigt opersonligt.

Så jag läste vidare, första gången det händer mig att jag faktiskt med intresse läser någon annans dagbok."

3 kommentarer:

emma-janet sa...

Har du inga vänner, Maria?

Maria sa...

hihi, jo jag har vänner. Men inte där, mina vänner är av kött och blod istället.

emma-janet sa...

trodde du skrev om att du inte hade vänner...