onsdag 20 februari 2008

Inkassovarning

Igår fick jag ett brev från ett företag som heter Foderbilen.se. De hade skickat mig en påminnelse på en faktura, och i brevet skrev dem att de redan skickat en påminnelse en gång och om jag inte hade betalat in pengarna om en vecka så skulle det gå till inkasso.

Jag blev livrädd och ofta om jag är med om något som gått fel tror jag att det blir bättre om jag fixar till det på en gång, utan eftertanke. En gång råkade jag till exempel ta sönder en skärbräda när jag höll på att laga mat. Jag trodde då att om jag lagade skärbrädan direkt, mitt i matlagningen så skulle allt bli bra. Ingen skulle märka något. Egentligen blev det bara jobbigare för mig själv eftersom jag var tvungen att limma skärbräda och laga gryta samtidigt. Nåväl detta var ett villospår, tillbaka till ämnet.

Kollade min internetbank och där stod det att jag betalat 608 kronor till hundshopen den 27 januari. Vad i helvete tänkte jag. Jag hade ju bevisligen betalat, foderbilen - hundshoppen same same but different. Jag ringer foderbilen och säger att jag har fått en påminnelse och den snart går till inkasso, men jag har ju för bövelen betalat!

Han jag pratar med tycker det låter konstigt och vi kan inte komma fram till vart det gått fel förrens jag nämner ordet hundshoppen ...
- Hundshoppen? upprepar han förvånat, vi heter foderbilen.

Polleten faller ner. Jag har betalat 608 kronor till FEL företag och inte märkt något. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, förklarar att jag ska fixa det här så snabbt jag kan. Får tag i hundshopen och mailar med hon som har den, och redan i dag, en dag senare, har jag fått tillbaka mina pengar på kontot och kan betala foderbilen. Sweet!

Tack för superservice och vänligt bemötande!

Inga kommentarer: