onsdag 27 februari 2008

Man ska ha husvagn!

Tv4 plus är verkligen en kanal utöver det vanliga. De visar massor av övernaturliga serier där alla som tror på något kan få sitt andliga lustmäte stillat.

Jag förstår faktiskt inte riktigt hur de kan få kanalen att gå runt på att visa Dr. Phil, diverse program om andar samt Judge Judy. Mina fördomar säger mig att det är en viss sorts människor som ser denna kanal, men jag visste inte att det fanns så många såna människor att det lönar sig att rikta sig en kanal specifikt till dem.

Döm om min förvåning när jag då såg en trailer för en serie de ska börja sända som kan vara något för både mig och mina campingsugna vänner. Den handlar nämligen om camping i den svenska sommaren. Jag antar att den kommer vara sommarsentimental precis som koloniområdet Iris och Bonde söker fru, men den kommer utspela sig på en campingplats. I trailern säger först en raggare "Nu jävlar är det semester" när han rullar iväg i sin bil sen står en liten tjej och säger försiktigt att hon ska campa och att det känns lite pinsamt. Jag tror verkligen att denna serien kan innehålla guldkorn!

Campingsverige, kanske kan bli en framtida etnologiuppsats.

Inga kommentarer: