tisdag 12 februari 2008

Matt

Satte mig och skulle plugga. Jag hasade sakta och säkert allt längre ner i soffan, hittade en filt som jag kröp ner under. Bestämde mig för att blunda och sova istället för att läsa. Ibland måste kroppen få bestämma aktivitet och min kropp är sjukt matt efter att ha varit och kört skivstång med Tina. Det var ett bra lunchpass och jag hade på 2,5 kilo mer än jag brukar på stången. Här ska det byggas muskler.

Jag vaknade av att Malte började tassa runt i lägenheten och leta efter mig. Hans klor klapprar mot parkettgolvet och jag kunde höra i hans steg hur han blev oroligare och oroligare när han inte hittade mig. Tillslut skällde han.

Nu sitter jag här och ska läsa igen och det tar emot. Konstigt, för jag tycker att avhandlingen jag läser är intressant.

Inga kommentarer: