måndag 18 februari 2008

Kleptomaria

När jag kom hem i lördagsnatt upptäckte jag att jag efter att ha tagit av mig min halsduk fortfarande hade en halsduk på mig.

Nu har små fragmentariska minnesbilder dykt upp. Jag tror att det hela gick till sisåhär: Jag tar på mig en halsduk som jag upptäcker inte är min, men av ren lathet blandat med en portion illvilja så bestämmer jag mig för att jag inte orkar ta av den igen, så jag virar min egna halsduk runt den första. Samtidigt som jag muttrar för mig själv och tittar mig omkring för att ingen ska se min fräcka kupp.

Jag var lite bitter på prettomänniskorna i min närhet och hämnades alltså genom att stjäla en halsduk. Man kan anta att Tina inspirerat mig då hon tidigare under kvällen snattat både läsk och frukt. När hon stal läsken hejjade jag på henne och nästan skrek: "Ta alla! Ta bägge Pepsiflaskorna!!" GirighetsMaria i sitt ässe.

Man har sannerligen inte roligare än vad man gör sig. Jag sprang också runt och maniskt upprepade orden: "Vi måste hitta på något bus!"

Inga kommentarer: