onsdag 14 maj 2008

Käraste kära böghundar

Jag höll på att krocka med honom. Hundarna hade så klart sett honom och var redan framme och pussade hans ansikte alldeles blött. Han sken som en sol och pratade med sin kompis som stod bredvid honom - på tyska.

Jaha tänkte jag, här är två turister som gillar hundar och oj, vad de gillade hundar. Speciellt franska bulldogar och mopsar. De pratade med mig på knagglig engelska och han som stod tog fram sin mobilkamera och visade en mobilfilm med hans brors två franskabulldogar. Den andra drog fram sin videokamera och filmade Malte och Hector. De frågade om de inte bråkade med varandra. Jag sa aldrig och förklarade att de var älskare och väldigt kära.

Innan vi gick ifrån varandra började Malte och Hector pussas med tungorna. Turisterna var förtjusta:
- Look, they kissed with tounges! They really are gay!
- I told you so, didn't I?

Så gick jag och de älskade böghundarna. Anna och jag funderar på att låta dem vara med i paraden iår.

Inga kommentarer: