torsdag 8 maj 2008

Karmakontot

Det låg en röd femhundralapp och väntade på mig på perrongen i Sundbyberg imorse. Blixtsnabbt dök jag ner och tog den och tittade mig omkring. Hade någon kommit fram och sagt att den var deras hade jag gett bort den direkt. Men nu var den min. Så under dagen har jag funderat på vad jag ska göra med detta ekonomiska tillskott och det lutar åt den där snygga bikinin på twilfit om den finns kvar, annars blir det skor.

Jag trodde hela dagen att jag skulle tappa den, att den helt plötsligt skulle vara borta. Lätt fånget, lätt förgånget. Men icke.

Jag trodde också att den var falsk och drog lite efter andan när jag betalade med den i skolcaféterian. Det gick bra. Kändes spännande, låtsas-tvätta-pengar-känsla.

Finns det ett karmakonto, så förstår jag verkligen inte hur jag kunde belönas så rikligt ... kanske en felinsättning, snart kräver de pengarna tillbaka plus ränta.

Inga kommentarer: