måndag 31 december 2007

Vart tog ni vägen?

Jag sysselsätter mig denna årets sista dag med den glamourösa hushållssysslan tvättning. Det känns inte så spännande, men som ett helt ok sätt att fördriva tiden på min kusins 30-årsdag. Jag tänker mig att det är lite symboliskt att jag tvättar bort all skit och kan börja 2008 ren och fräsch.

Inte för att 2007 bara bjudit på dålig saker, absolut inte. Jag har jobbat med jätteroliga saker halva tiden, träffat massvis med trevliga människor och haft mycket roligt. Jag bär med mig många fina minnen. Men det är ändå skönt att börja ett nytt år, sätta nya mål och försöka lära sig att ta vara på tiden.

Nya människor är bra, men jag önskar att jag kunde vara bättre på att ta vara på mina gamla vänner. Jag tappar bort dem och vissa är jag uppriktigt ledsen över att jag tappat kontakten med. En sån är Lii. Vi var kompisar i flera år under högstadiet och gymnasiet. Vi fann varandra snabbt och kunde sitta i timmar och prata om hur vi skulle förbättra världen, eller klä ut oss och leka lekar. Det var fint och jag saknar henne.  För några månader sen letade jag rätt på hennes mobilnummer och skickade iväg ett sms. Vi ska ses när jag är i Västervik någongång. Men det blir ju aldrig av.

Jag ska bli bättre på det där, för ni är några stycken där ute i världen som jag med nöje skulle välkomna in i mitt liv igen. Det är bara att komma tillbaka, dörren är öppen.

Inga kommentarer: