fredag 28 december 2007

Svart på vitt

Jag summerade egentligen mitt år redan förra veckan med en sån här lista. Men eftersom jag de senaste veckorna levt ett liv där allt möjligt konstigt händer, var såklart inte denna senaste vecka ett undantag. Nu är det bara några dagar 2007 kvar och jag kommer mest vara hemma. Nu kan jag summera året och vara säker på att det blir inte mer än så här. Here we go:

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, bland annat att jag gick på agility med Malte och tog en kandidatexamen i etnologi och journalistik.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag kom på häromdagen att jag faktiskt hållt mitt nyårslöfte, bara det att jag glömt att jag hade det som nyårslöfte. Löftet var det något tråkiga att gå ner i massa, vilket jag gjort. 10 kilo lättare  Maria.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, både Ulf och Bodil. Jag hoppas att jag snart får se mina sysslingar.

4. Dog någon som stod dig nära?

Ja, det är fortfarande overkligt.

5. Vilka länder besökte du?
Ungern och Storbrittanien.
 
6. Är det något du saknade år 2007 som du vill ha år 2008?
Ja, mot slutet saknade jag framförallt mig själv. 

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid minnas?
11 september
 
8. Vad var din största framgång 2007?
Att jag publicerat texter i "riktiga" tidningar.

9. Största misstaget?
Non, je ne regrette rien.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
För en vecka sedan skrev jag att jag varit magsjuk, nu måste jag skriva att jag misshandlat mig själv. Så visst har jag skadat mig och jag var nog rätt sjuk när jag gjorde det också.

11. Bästa köpet?
En röd kärringcykel, men den har blivit stulen ...

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder
 
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Såklart. Alla fina människor som orkar med mig och tycker om mig, fast jag kan vara en riktig idiot från och till.

14. Musik som alltid kommer att påminna dig om år 2007?
"Om du lämna mig nu" och den där Dire Straits-låten.
 
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
 Jag skulle nog snarare säga att jag var mer frånvarande iår än tidigare år. Men jag har varit jäkligt glad också faktiskt, samtidigt som känt sorg jag aldrig känt förr.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Sparat pengar.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Non, je ne regrette rien.

18. Hur tillbringade du julen?
På en Ålandskryssning med kära Emma, fina extrafamiljen och Diddi. Det var bra, fast jag blev för full.

19. Blev du kär i år?
Klart jag blev. Jag blir ju kär hela tiden.

20. Hur många one night stands?
Inga.
 
21. Favoritprogram på TV?
Arrested Development och Sopranos.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej, jag är inte så mycket för hat.
 
23. Bästa boken du läste i år?
Jag tror det blir "Tills jag finner dig"

24. Största musikaliska upptäckten?
Arcade fire

25. Något du önskade dig och fick?
Haha självklart önskade jag mig saker jag fick. 

26. Något du önskade dig men inte fick?
Man kan inte få allt här i världen.

27. Årets bästa film?
Jag gillade This is England. 

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Jag tror jag hade lite gathering här hemma för vänner och bekanta. De fick tårta och sprit.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, om jag hade fått ett utvecklande och inspirerande jobb.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
Jag skulle inte beskriva min stil. Jag är ju olika hela tiden.

31. Vad fick dig att må bra?
Mina vänner, Malte och Björn.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Vi kan väll ta den där Johnny, han har ju hängt med mig sen jag var elva år. Det är längre än någon annan.
 
33. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Allt prat om miljön. 

34. Vem saknade du?
Micke

35. De bästa nya människorna du träffade?
Det är nog Mia och Anna med Hector.

36. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Vi får väll se i framtiden om jag lärt mig något eller inte. Jag hoppas det.

37: Citera en sångtext som summerar ditt år:
I like the peace in the backseat
I don't have to drive
I don't have to speak
I can watch the country side
And I can fall asleep

Inga kommentarer: