torsdag 27 december 2007

2008 - Nu är jag redo

Nu ska jag ta tag i detta som kallas livet. Det känns som jag har pausat mig själv den senaste månaden. December 2007 är månaden jag slutade tänka. Jag försökte lösa min tristess med alkohol och ogenomtänkta handlingar.
Nu är däremot hjärnan på igen. Nu ska jag tänka mig för riktigt noga. Nu ska jag inte fly mina problem genom fylla och omoral. Maria är tillbaka, starkare än någonsin. 

Jag ska bli en bra människa igen. När blåmärkena läkt kommer jag tillbaka, men tills dess håller jag mig hemma. Jag ska börja dansa swing, det är alltid något. Jag ska lära mig nya saker och utmana mig själv. Jag ska bli en jäkel på Guitar hero 3. Björn handlade det idag, eller nej, han köpte fel och köpte tvåan istället. Det är lite roligt, som en dålig förälder som handlar fel spel. Men det gör ju inget, vi vill ju ha trean också. Han är fin, min man Björn.

Mitt nyårslöfte för i år är att jag inte ska låta bli att göra något bara för jag inte orkar. Livet är till för att levas och inte slösas bort i en lägenhet i Fredhäll.

Inga kommentarer: