måndag 28 april 2008

Sextonårsfylla och bibliotekshäng

Tina och jag hänger väldigt intensivt dessa dagar, inte mig emot, absolut inte. Trevligare sällskap får man leta efter. Samtidigt är det ju inte som att vi umgås hela tiden, utan mer bara har varandra där i närheten. Tryggt och trevligt liksom.

Först hela dagen på Kungsholmens bibliotek. Vi försökte med Lärum (lärarhögskolans bibliotek) där det visserligen pågick en filminspelning för elgiganten. De hade facistregler om att inte ha dator i tysta läsrummet, så vi övergav den idén

Sen nu på kvällen har vi och Maltus gått långpromenad i Nackareservatet. Vad jag saknat den skogen. Jag ska vara där mer nu. I skogen fanns tre rådjur samt tre fulla ungdomar (varav en påstods vara från Canada). Det kändes lite nostalgiskt småstad. Som fest på Bondbacken ungefär.

1 kommentar:

Kjell Tina sa...

Det där formulerade du bra. Precis så känner jag också.